کتابخانه

تغییر اندازه فونت

A+ | A- | Reset
مقدمه روش خوشبختی ساخت PDF چاپ ارسال به دوست

مقدمه
بسم الله الرحمن الرحیم
حمد وستایش می نمایم ، یگانه بی همتائی را که بنی آدم را از حضیض هستی باوج هستی در بلندترین مقام دانش مفتخر نمود ، و وی ر بطریق سعادت و فضیلت رهبری نمود.
و صلوه و سلام بر آن روح پاک رهبر نجات و واسطه فیوضات غیر متناهی حق عزوجل ، یعنی محمد صلی الله علیه و آله و بر آل اولاد آن سرور خصوصاً ابن عم و داماد وی علی بن ابیطالب علیه السلام.
در نظر دارم بیاری خداوند متعال بطور بسیار ساده و مختصر که هر عامی بی سواد بتواند از وی بهره مند گردد ، پیامی مشتمل بر اندرزهای نیکو بخواهران ایمانی خود ابلاغ نمایم.
در افراد بشر مخصوصاً در جماعت بانوان کسی پیدا نمی شود ، که آرزوی خوشبختی و سعادت مندی در دل خود بپروراند ، لکن چنین گمان می شود که سعادت و خوشبختی یک سرنوشت ازلی است و حصول آن ما فوق تدبیر بشر است ، این است که در مقام تحصیل آن بر نمی آید و کم کسی پیدا می شود  که از بخت و اقبال خود راضی و خورسند باشد.
ای خواهران محترم و ای دوشیزگان عزیز، اگر آرزوی خوشبختی و کامیابی دارید ، گوش دل باز کنید تا من راه و روش و طرز رفتار یک خانم خوشبخت و سعادت مند را برای شما شرح دهم ، تا آن که بفهمید و تصدیق نمائید که خوشبختی و کامیابی در چیزهائی نیست که تصور می کنید و آرزو دارید وقتی بآن برسید و در پس هر آرزوئی صدها آرزوی دیگر همراه دارید و عمر عزیز خود را بهمین طور می گذرانید ، این ها آرزوهای بچه گانه است و عقلائی نیست.
خوشبختی در زیادی مال و ثروت نیست ، خوشبختی در جاه و شهرت نیست ، خوشبختی در اسباب تجملات نیست ، خوشبختی در لباس مد و شیک نیست ، ریشه خوشبختی و بد بختی را در باطن خود پیدا کن.